Śniadanie mistrzów

Właściwie to powinno być – mistrzowskie śniadanie ale jak się je zje to łatwo się mistrzem stać 🙂

Składniki – komosa ryżowa (białko i mikroelementy), jabłka i gruszki (pektyny, witaminy i smak:), orzechy włoskie (omega 3 i dobre tłuszcze), kardamon, imbir, cynamon (cejloński, żeby było jeszcze zdrowiej).

Komosę najlepiej jest ugotować dzień wcześniej – gotuje się ją ok 20 minut w proporcji 2:1 czyli wody dwa razy więcej niż komosy. Ja biorę szklankę komosy na dwie szklanki wody i to wystarcza na śniadanie dla dwóch osób.

Oto przepis na owocowy sos:

K – 2 kwaskowate jabłka (lubię szarą renetę albo antonówkę) kroimy w grubą kostkę i wrzucamy na patelnię

G – wsypujemy garść orzechów włoskich, posypujemy odrobiną kurkumy

Sł – dwie dojrzałe gruszki pokrojone w kostkę, kilka sztuk suszonej moreli pokrojonej w paski, czubata łyżka masła, łyżeczka cynamonu

O – łyżeczka kardamonu, łyżeczka startego imbiru albo 1/2 łyżeczki suszonego

Sn – szczypta soli

dusimy pod przykryciem ok 10 minut

Na talerz wsypujemy komosę a na wierzchu układamy owocowo-bakaliowy sos. Można jeszcze polać miodem i posypać cynamonem.

Smacznego 🙂

No Comments

    Leave a Reply